Nasze ulubione bezpłatne banki zdjęć

12 maja 2019

Wielokrotnie, zarówno na blogu jak i w mediach społecznościowych, pisałam o tym, że bardzo lubię ułatwiać sobie pracę. I zapewne domyślasz się, że nie jestem zawodowym fotografem, a mimo to często zamieszczam w swoich postach piękne zdjęcia.

Oczywiście, korzystam ze zdjęć, których prawa pozwalają mi na ich wykorzystywanie i modyfikowanie. To ważne, aby przestrzegać praw, bo zdarzało się, że trafiali do mojej firmy klienci, którzy otrzymali od autora zdjęć ostrzeżenie o łamaniu praw autorskich, albo nawet mieli już z tego tytułu założoną sprawę w sądzie. I o ile kilka-kilkanaście lat temu niewiele mówiło się o prawie autorskim i majątkowym, a procesy z tytułu ich łamania były sporadyczne, o tyle współcześnie jest o wiele większa świadomość autorów. I, moi Drodzy, nie łudźcie się, ale kary za takie wykorzystywanie czyjejś własności sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych!!! To tyle „straszenia”, chociaż wolałabym żebyś potraktowała to jako ostrzeżenie.

A teraz pozwól, że wymienię moje ulubione banki zdjęć:

1. Google.pl

Teraz już wiesz, że nie możesz wrzucić w Google hasła „zdjęcie komputera” i wykorzystać pierwszego z brzegu. Jeśli jednak tak zrobisz, to proszę, kliknij w zakładce „GRAFIKA” opcję „NARZĘDZIA”. To tam znajdziesz przycisk „PRAWA DO UŻYTKOWANIA”. Rozwiń go i wybierz opcję odpowiednią dla Ciebie.

Tak, Google to pierwszy bank zdjęć, który polecam Ci rozważyć w Twojej komunikacji online. Dodam tylko, że ja korzystam z tych zdjęć bardzo rzadko – może raz na kwartał. W kolejnych punktach zaproponuję Ci kilkanaście banków zdjęć, które są o wiele lepsze dla Twojej działalności i mają licencję CC0 – czyli taką, która pozwala na dowolne wykorzystanie zdjęć oraz ich modyfikowanie.

2. Pixabay.com

Zachęcam Ciebie do odwiedzenia, chyba najbardziej popularnego banku zdjęć w Polsce. Mowa o www.pixabay.com

Pixabay.com posiada polski interfejs użytkownika i bardzo duży wybór zdjęć – ponad 1,4 miliona obrazów! Wszystkie możesz pobrać w kilku rozmiarach dopasowanych do Twojego projektu. Minus jest tylko taki, że to bardzo znany stock. Oznacza to, że najciekawsze zdjęcia mogą pojawić się nie tylko u Ciebie, ale również u innych internautów. Radziłabym zatem, żebyś korzystając ze zdjęć, wybierała te z kolejnej strony wyszukiwania, a nie z pierwszej. Sporo osób bowiem wybiera zdjęcia z pierwszych wyników wyszukiwania i stąd częste powtarzanie tych samych zdjęć u różnych osób.

3. Pexels.com

Siostrzanym do prezentowanego powyżej banku pixabay jest www.pexels.com

Platforma ta jest w języku angielskim i powtarza się w niej sporo zdjęć, które możesz znaleźć również na pixabay. Tutaj również większość zdjęć posiada licencję CC0, która oznacza, że możesz wykorzystać zdjęcia w dowolnym celu modyfikując je. Ponadto zdjęcia pobrane z pexels z tą licencją nie wymagają przypisania.

4. Freepik.com

Bank zdjęć, który bardzo lubię to freepik.com – jego plus jest taki, że posiada polską wersję językową, a ponadto bardzo bogatą, codziennie uzupełnianą, bazę zdjęć i grafik. Znaczna ich część jest dostępna bezpłatnie.

Freepik pomaga Ci wyszukać darmową grafikę wektorową, ilustracje, ikony, pliki PSD i zdjęcia do użytku na stronach internetowych, banerach, w prezentacjach, magazynach…

Przejrzyj, zapoznaj się z licencjami do użytkowania i korzystaj z tej bogatej bazy. Osobiście często robię z nich użytek więc z czystym sercem polecam i Tobie.

5.  Freeimages.com

Tym razem polecam freeimages.com, który również posiada polską wersję językową.

Freeimages oferuje nam ogromne zasoby zdjęć, które można przeglądać używając do tego zakładki „tags” lub po prostu wpisując dane hasło w wyszukiwarkę na stronie. Jednak, aby pobrać zdjęcie, należy założyć konto na tym portalu.

6. Flickr.com

Należący do Yahoo serwis flickr.com jest dużym bankiem zdjęć. Musisz założyć konto i możesz rozpocząć wyszukiwanie obrazów.

Serwis Flickr oferuje możliwość skorzystania z darmowych zbiorów zdjęć, ale wyszukując zdjęcie należy pamiętać, aby wybór otagować licencją Creative Commons. Flickr to portal obsługiwany przez serwery Stanów Zjednoczonych. Korzystam z niego sporadycznie, bo jakoś nie przekonuje mnie jego interfejs. Może jednak Tobie będzie odpowiadać, dlatego też polecam go w swoim zestawieniu.

7. Splitshire.com

Swoją przewagę konkurencyjną możesz budować korzystając z banków zdjęć, które są mniej znane. Niestety zazwyczaj zawierają one też o wiele mniej zdjęć i często są to po prostu banki tworzone przez fotografików.

W serwisie splitshire.com znajdziemy zdjęcia z wyższej półki, z licencją CC0. Autorem zdjęć jest Daniel Nanescu (fotograf i grafik). Na portalu znajduje się także zakładka, dzięki której każdy z nas może wesprzeć finansowo tego utalentowanego człowieka. Warto!

8. 1001freedownloads.com

1001freedownloads.com to serwis podobny do przedstawianego przeze mnie Freepik. Oprócz zdjęć do wykorzystania oferuje on także grafiki. Wszystko oparte o licencję CC0.

To też bank mniej znany w Polsce, zatem jeśli chcesz się wyróżnić, warto korzystać z zamieszczonych w nim zdjęć. Potestuj, zobacz czy znajdziesz tam obrazy, które mogą być odpowiednie dla Twojej marki.

9. Foodiesfeed.com

Jeżeli prowadzisz bloga kulinarnego, działasz w gastronomii to mam dla Ciebie bank zdjęć, którego nie powinnaś ominąć.
Foodiesfeed.com to coś dla miłośników jedzenia. W tym serwisie znajdziesz mnóstwo zdjęć związanych z jedzeniem oraz restauracjami. Zaświadczam Ci, że będziesz miała czym „nakarmić” swoje oczy.

Zdjęcia są naprawdę świetnej jakości i jeśli użyjesz ich na Instagramie lub na Facebooku na pewno zwrócisz uwagę.

Powyżej przedstawiłam Ci 9 moich ulubionych bezpłatnych banków zdjęć.  Jednak lista banków, z której korzystam, jest o wiele dłuższa. Jeżeli chciałabyś ją otrzymać, to kliknij w link: https://markaty.pl/bankizdjec/odbierz pełną listę 41 bezpłatnych banków zdjęć.

Justyna Kopeć

Justyna Kopeć

Prezes Marka Ty Sp. z o.o.

Od 19 pomaga tworzyć silne marki i zwiększać przychody swoim klientom jako szkoleniowiec, specjalistka online marketingu i przedsiębiorca. Jest właścicielką agencji marketingowej Blue Brand oraz członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Autorka i współautorka 10 książek, działaczka społeczna i pełna pasji kobieta, która udziela się w świecie biznesu oraz charytatywnie, wspierając ważne inicjatywy. Jej działania i projekty były wielokrotnie nagradzane. Informowały o nich media regionalne i ogólnopolskie. Zostały także dostrzeżone i docenione m.in. przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego czy Instytut Rozwoju Biznesu.

Na co dzień realizuje się, ucząc i inspirując ludzi do aktywnego budowania silnej marki osobistej w Internecie oraz uprawiając offroad, podróżując i będąc super ciocią.

Odwrócony Marketing…

Usłyszałem o tym pojęciu kilka lat temu. Zastanawiałem się o co w tym w ogóle chodzi. Pojęcie marketing nie było mi...

Media społecznościowe to gra zespołowa

Mimo, że w mediach społecznościowych każdy z nas występuje jako „ja”, to gdy budujemy markę osobistą pokuszę się o...

Dobrze Ci z wiarygodnością!!!

Czym jest wiarygodność? Jest to zespół działań warunkujący poprzez przykład i autentyczność – sukces. To świadome...

Mariusz Mróz – od informatyka do uznanego trenera personalnego

[Justyna Kopeć] Witajcie serdecznie. Dzisiaj mam dla was fantastycznego gościa, gościa, który myślę, że powie więcej o...

Trening mentalny w tworzeniu marki

Trening mentalny spełnia rolę akumulatora zasobów. Uświadamia światopogląd o sobie. Wzmacnia i ukierunkowuje człowieka...

„Jakie korzenie takie owoce”, czyli o tym jak nasze dzieciństwo determinuje naszą markę osobistą

Każdy z nas był dzieckiem i każdy z nas ma wspomnienia, wnioski i przekonania z dzieciństwa, które przechowywane są w...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Nigdy nie brałam udziału w wyścigach konnych. Jednak mam pojęcie, że mój sukces i wygrana zależy od tego czy „postawiłam”, czyli zainwestowałam pieniądze, na właściwego konia. Oczywiście mogę rozłożyć ryzyko i postawić na 2 może 3 konie i oczekiwać mniejszego ryzyka...

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Założę się, że kiedy publikujesz coś w sieci, nie zwracasz uwagi na to, jakie to może mieć dla Ciebie konsekwencje. Udostępniasz więc materiały, które nagle wpadną Ci w oko, a które koniec końców w żaden sposób Ci nie pomogą pozyskać klienta. A szkoda, bo gdybyś o tym...

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna ma niewiele znanych marek osobistych w biznesie. Więcej ciekawych postaci widać wśród wizażystów. W mojej ocenie najlepiej zbudowane marki to dr Irena Eris i Dorota Soszyńska. Pierwsza tworzy swój wizerunek przez kosmetyki i hotele, głównie w...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij