Marka własna, czyli biznes z twarzą

10 grudnia 2019

Marka własna w kontekście indywidualnej kreacji oraz społecznej odpowiedzialności

 

Jeżeli przyjmiesz, że życie człowieka to proces realizowania wartości, to:
Zapytaj siebie: Jakie wartości urzeczywistnia twoja marka własna?
Sprawdź: Na ile to, co robisz zmienia na lepsze ciebie i świat, w którym żyjesz?
Zweryfikuj: W jakim stopniu twój wizerunek jest spójny z twoimi działaniami?

 

Człowiek – twórca marki

Żyjesz, aby manifestować swoją niepowtarzalność.

Chcesz się przekonać Jak to jest działać?

• Doświadczasz robienia tego, co kochasz.
• Dzielisz się tym z innymi.
• Tworzysz, odkrywasz i wchodzisz w interakcje.
• W ciągu swojego życia realizujesz wiele różnych pomysłów, a w każdej twojej aktywności jest cząstka ciebie.

Niezależnie od poziomu twojej kreatywności, pomysłowości i gotowości do działania potrzebujesz ODBIORCY oraz ŚRODOWISKA, w którym zaistniejesz. Zmieniają się koncepcje, projekty, firmy, produkty, a ty wciąż chcesz dać coś od siebie, licząc, że dostaniesz coś w zamian. Wymiana jest możliwa tylko w oparciu o wzajemne oddziaływanie. Szukasz więc powodu do interakcji.

Wymyślasz produkt lub usługę – to dopiero początek. Pomysł się liczy, ale trzeba pójść dalej, aby zacząć sprzedawać. Dlatego zaczynasz patrzeć na swój biznes w szerszym kontekście. Kreowanie własnego biznesu wymaga w równym stopniu inspiracji, co współpracy. Zastanawiasz się:

• Na ile twój produkt jest użyteczny i dla kogo?
• Jakie potrzeby ma zaspokajać i komu służyć?
• Jak mógłby oddziaływać na środowisko w perspektywie wielu lat?

Z tyłu głowy czai się świadomość, że jako osoba wolna i twórcza, masz wpływ nie tylko na własne życie, ale również na otoczenie, w którym funkcjonujesz. Zatem na pewnym etapie kreowania marki własnej dochodzisz do wniosku, że zdecydowanie ważniejsze od tego CO ROBISZ? jest odpowiedź na pytania JAK TO ROBISZ? Bo właśnie „JAK?” stanie się LOGO TWOJEJ MARKI.

 

Po pierwsze – relacje

Coraz częściej zastanawiasz się nad tym: Jaką wartość – Ty, jako osoba – możesz dać innym? Jak dzieląc się sobą, możesz wzbogacać innych? Wówczas w naturalny sposób przenosisz swoją uwagę na otoczenie. Zaczynasz widzieć więcej, rozumieć lepiej, czuć mocniej.

To jest właśnie ta chwila, w której przestajesz żyć wyłącznie dla siebie i zaczynasz żyć również dla innych. Właśnie teraz rozpoczyna się budowanie relacji z odbiorcą, społecznością, światem. Wiesz, że jakość relacji między tobą a twoimi klientami, partnerami handlowymi, a także konkurencją będzie tym wyższa, im bardziej etyczny, pożyteczny społecznie będzie twój biznes. Dlatego opierasz swoje działania na zasadzie WIN-WIN. Oznacza to, że kierujesz się takimi wartościami jak akceptacja, uczciwość, gotowość dzielenia się. Zachęcasz do współpracy i szukania wzajemnych rozwiązań. Dajesz jasny i wiarygodny komunikat, że robiąc swój biznes dbasz także o potrzeby innych.

I tak rodzi się Twoja indywidualna i niepowtarzalna marka. Marka – TY!

 

Zaufanie – waluta przyszłości

Działając w taki sposób zdobywasz zaufanie – walutę, którą możesz płacić wszędzie i każdy chętnie ją przyjmie. Walutę, która nie traci na wartości, a wręcz przeciwnie staje się coraz mocniejsza.

Jesteś wiarygodny, bo tworzysz z poziomu serca – dla siebie i dla innych. Etyka w twoim życiu idzie w parze z etyką w twoim biznesie, więc twoja marka zyskuje na wartości. Wyznajesz określone standardy, nie jest ci obojętne w jakim środowisku żyjesz.

 

Marka – TY!

Działasz świadomie. Bierzesz odpowiedzialność. Nie zamykasz oczu na krzywdę. Nie zaciągasz długów, których nie da się spłacić. Prowadzisz ekonomię otwartych oczu. Zysk nie jest dla ciebie celem samym w sobie, ale raczej narzędziem służącym stwarzaniu lepszej jakości życia. Budujesz siebie, budujesz relacje, budujesz wspólnotę. Tak działając masz poczucie więzi ze sobą i ze światem. W ten sposób łączysz personalizm(1) ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR).

Nieustannie zaglądasz w siebie i szukasz odpowiedzi na pytanie: Jaką twarz ma mój biznes? Dzięki temu twój wizerunek jest autentyczny i tożsamy z tym, w co wierzysz. Cokolwiek robisz zachowujesz twarz. Twoja marka jest nie do podrobienia, bo twarzą twojego biznesu jesteś TY!

(1) Źródło: https://klp.pl/wspolczesnosc/a-9238.html
„Nurt w filozofii i kulturze XX wieku, który w centrum swojego zainteresowania stawia osobę. Podobnie jak postmodernizm, powstał jako głos sprzeciwu wobec totalitarnych systemów państwowych, które doprowadziły Europę i świat na skraj zagłady. Personalizm staje w obronie godności ludzkiej, indywidualności, niepowtarzalności i niezależności każdego człowieka”.

Dorota Golańska

Coach rozwoju osobistego, kariery oraz przedsiębiorczości. Specjalizuje się w zarządzaniu wszelkiego rodzaju zasobami, a także umiejętnościami, wiedzą, zdolnościami, talentami oraz predyspozycjami i relacjami. Wspiera i towarzyszy tym, którzy chcą wykorzystać swój własny potencjał, aby podnieść jakość swojego życia.

https://www.facebook.com/dorota.golanska.79

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Nigdy nie brałam udziału w wyścigach konnych. Jednak mam pojęcie, że mój sukces i wygrana zależy od tego czy „postawiłam”, czyli zainwestowałam pieniądze, na właściwego konia. Oczywiście mogę rozłożyć ryzyko i postawić na 2 może 3 konie i oczekiwać mniejszego ryzyka...

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna ma niewiele znanych marek osobistych w biznesie. Więcej ciekawych postaci widać wśród wizażystów. W mojej ocenie najlepiej zbudowane marki to dr Irena Eris i Dorota Soszyńska. Pierwsza tworzy swój wizerunek...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij