Odwrócony Marketing…

28 listopada 2019

Usłyszałem o tym pojęciu kilka lat temu. Zastanawiałem się o co w tym w ogóle chodzi. Pojęcie marketing nie było mi obce, więc zacząłem myśleć, szukać, zadawać pytania. Ze mną to właśnie już tak jest, że jak coś chcę się dowiedzieć, to nie zatrzymam się dopóki nie osiągnę swojego celu. W skrócie z informacji do jakich dotarłem wybrzmiewał przekaz – Przyciągaj do Siebie nie reklamując. Brzmiało jak wyższa szkoła jazdy. Na początku zastanawiałem się czy to jest możliwe, aby mówić o sobie czy swoim produkcie, ale go nie reklamować. Chwilę przed napisaniem tego artykułu zobaczyłem pewną reklamę na Facebooku. Wszystkim znana marka stworzyła reklamę świąteczną.

Nic w stylu, jesteśmy najlepsi, konkurencja to wieśniaki czy moje najmojsze.

Pełne emocji prowadzenie przez historię, nazwa serwisu użyta tylko raz … dosłownie na 2 sekundy. Piękny przekaz, zwrot akcji, sentymentalne wzmianki. Mistrzowie 🙂 Po prostu mistrzowie. Takim ruchem zwiększają swoją szansę, aby ich “reklama” stała się “viralem”.

Viral to z założenia na tyle intrygujący filmik, grafika, który z pomocą lub bez szybko staje się popularny. Internauci chętnie przekazują go dalej, wysyłają, udostępniają znajomym, a ci z kolei podają informację innym osobom znajdującym się w ich osobistych sieciach przyjaciół i znajomych (ang. personal networks) itd., dzięki czemu materiał ten dociera do szerokiego grona widzów w krótkim czasie.” – źródło internet

Jednak jak zastosować metodę odwróconego marketingu do budowania swojej marki? Myślę, że możemy zawrzeć całą instrukcję „jak to zrobić” w 3 krokach.

1. Podejmij decyzję, rób swoje, nie odpuszczaj.
2. Nie nastawiaj się na szybkie efekty.
3. Skup się na wartości, inspiruj i intryguj innych.

Musisz stać się jakiś!

Bardzo często ludzie skupiają się na gonieniu za klientami. Wtedy nie ma czasu na budowanie relacji z “fanami marki”, o kosztach finansowych nie wspominając. A kto chciałby, aby klienci sami szukali jego usług, czy ustawiali się w długich kolejkach, aby zapłacić za towar? KAŻDY! Więc dlaczego tak mało osób decyduje się na dawanie wartości swoim odbiorcom? Odpowiedzi jest wiele, ja stwierdzam po 4 latach pracy nad swoją marką, że jest to bieg długodystansowy. Spokojnie można byłoby napisać, że działa tutaj odroczona gratyfikacja. A najfajniejsze jest w tym wszystkim to, że to wcale nie przeszkadza w pracy.

Jeszcze jedno chcę podkreślić to, że edukując swoich klientów czy społeczność nie oznacza, że stracicie tych ludzi. Zastanówcie się jak jest u was: wolicie robić interesy z ludźmi, których znacie czy z przypadkowymi spotkanymi chwilę wcześniej? Domyślam się jaka jest odpowiedź …

Reasumując, jeśli zaczniesz stosować odwrócony marketing, wyniki mogę Cię zaskoczyć, jednak pamiętaj o tym, że potrzeba czasu i konsekwentnego działania, aby Twoja marka, produkt, usługa była rozpoznawalna i kojarzyła się bardzo pozytywnie.

Trzymam za Ciebie kciuki 🙂

Adam Dejko

Przedsiębiorca, który rozwój osobisty i relacje stawia na pierwszym miejscu. Jeden z pomysłodawców projektu Facebookowe Wsparcie, który ma na celu pokazanie innym, że warto pokazać się światu.

Autor, Muzyk i Twórca projektu Niebieska Marynarka.

https://www.facebook.com/adam.dejko

1 komentarz

  1. Małgorzata Dragan

    Świetny tekst, szczerze powiem, że to Adam pokazał mi drogę, jestem tutaj bardzo krótko bo zaledwie 3miesiace świadomie staram się dać wartość. To co się zadziało już to magia. Dziękuję 🤗 Droga jest piękna i ciągle widzę nowe horyzonty

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Nigdy nie brałam udziału w wyścigach konnych. Jednak mam pojęcie, że mój sukces i wygrana zależy od tego czy „postawiłam”, czyli zainwestowałam pieniądze, na właściwego konia. Oczywiście mogę rozłożyć ryzyko i postawić na 2 może 3 konie i oczekiwać mniejszego ryzyka...

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Założę się, że kiedy publikujesz coś w sieci, nie zwracasz uwagi na to, jakie to może mieć dla Ciebie konsekwencje. Udostępniasz więc materiały, które nagle wpadną Ci w oko, a które koniec końców w żaden sposób Ci nie pomogą pozyskać klienta. A szkoda, bo gdybyś o tym...

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna ma niewiele znanych marek osobistych w biznesie. Więcej ciekawych postaci widać wśród wizażystów. W mojej ocenie najlepiej zbudowane marki to dr Irena Eris i Dorota Soszyńska. Pierwsza tworzy swój wizerunek przez kosmetyki i hotele, głównie w...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij