Rozwój marki osobistej poprzez delegowanie zadań

20 kwietnia 2020

Jesteś przedsiębiorczynią? Posiadasz firmę jednoosobową? Chcesz rozwijać swoją markę osobistą? Przeczytaj ten wpis koniecznie!

Działania jednoosobowe – plusy.

Po to założyłaś firmę, by mieć kontrolę nad wszystkim, by wiedzieć, co się dzieje z Twoimi pieniędzmi i jak je dokładnie zarabiasz. Pracując sama to Ty dowodzisz ale i robisz wszystko, co w dużych firmach robi kilka lub nawet kilkunastu pracowników. Promujesz swoje usługi, produkty, sprzedajesz, dystrybuujesz, prowadzisz rozmowy z klientami, wykonujesz swoje usługi dla kontrahentów, rozliczasz się, prowadzisz księgowość, social media, bloga, sklep, opłacasz rachunki… Nie zapomnij, że masz też dom i rodzinę.

Działania jednoosobowe w perspektywie czasu.

Z czasem jednak czar pryska. Przychodzi rutyna. Pracujesz coraz więcej, bo miałaś przecież zarabiać kokosy. I wiesz co? Nie zarobisz działając w pojedynkę. Nawet jeśli zautomatyzujesz wszystko, co możliwe. Spójrzmy prawdzie w oczy. Czy milionerzy pracują jako solopreneur? Nie. Każdy z nich w pewnym momencie dojrzał do decyzji, że potrzebuje dodatkowej pary rąk. Jednej a później kolejnych.

1. Co delegować?

Najpierw musisz zdecydować, co chcesz delegować. Pracując na wszystkich możliwych stanowiskach w swojej firmie na pewno wiesz, ile i jakie zadania są do wykonania. Wypisz je wszystkie. Pomyśl, do czego jesteś niezbędna? Co musisz zrobić sama, a czego nie.

2. Komu delegować?

Przeanalizuj, które zadania nie sprawiają Ci radości z tych, które możesz oddelegować. Z jakiej dziedziny są to zadania? Grafika, promocja, marketing, PR, fotografia produktowa, podatki, prawo, księgowość? Wybierz to, w czym nie jesteś specjalistką.

3. Jak delegować?

Kiedy już wiesz, jakie zadania są do oddania i komu, przygotuj się do rekrutacji i spotkań w celu zdejmowania z własnych barków wybranych wcześniej obowiązków.

Aby skutecznie delegować zadania warto opracować procedury, dzięki którym np. wirtualna asystentka będzie dokładnie wiedziała co i jak ma robić. Np. jeśli na Twoją skrzynkę e-mailową przychodzą dziesiątki zapytań, a te pytania bardzo często są podobne lub powtarzają się, spisz te pytania oraz odpowiedzi do nich. Wyjaśnij asystentce co i dlaczego ma zostać wysłane. Na czym Ci zależy w kontakcie z Twoimi klientami? Osoba, której delegujesz musi zostać dogłębnie poinformowana o intencjach, misji, jakości usług oraz produktów, jakie Twoja firma oferuje. Jest to NIEZBĘDNE, byś była zadowolona z delegowania.

Spójrzmy na inny przykład. Możliwe, że w swojej firmie sama zajmujesz się księgowością. Będziesz jednak chciała delegować to zajęcie księgowej. Tutaj również warto wyjaśnić, co dokładnie ma robić. Czy zajmuje się tylko rozliczaniem raz na miesiąc? Czy może raz na rok? Czy może ma również sama wystawiać za Ciebie faktury? A może ma pracować dla Ciebie na pełnym etacie? Zdecyduj i zleć.

Sama deleguję sporządzanie transkrypcji do moich nagrań, których tworzę całkiem sporo. Nie ma nic przyjemniejszego od uczucia, które mi towarzyszy, gdy dostaję e-mail z gotową tranksrypcją, a ja nie muszę niczego poprawiać. Osiągnęłam taki skutek poprzez cierpliwe wyjaśnienie ze szczegółami, na czym mi zależy w tych treściach.

W trakcie delegowania należy być precyzyjną i zdecydowaną osobą. Warto się wcześniej przygotować do rozmowy, aby przebiegła sprawnie i z sukcesem. Po pierwszym wykonaniu zadania, skrupulatnie przejrzeć i doprecyzować, jakie poprawki i dlaczego trzeba nanieść.

Mam nadzieję, że tym krótkim artykułem przekonałam Cię do zainteresowania tematem delegowania zadań w Twojej firmie.

Monika Pałarz

Wirtualnie Pomocna. Jestem Wirtualną Asystentką od kursów online. Pomagam kompleksowo (m.in. od strony technicznej) kobietom zapracowanym i nietechnicznym tworzyć ich cudne kursy online, tak bardzo potrzebne w aktualnej sytuacji światowej.

www.monikapalarz.pl

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Czy postawiłaś na właściwego konia?

Nigdy nie brałam udziału w wyścigach konnych. Jednak mam pojęcie, że mój sukces i wygrana zależy od tego czy „postawiłam”, czyli zainwestowałam pieniądze, na właściwego konia. Oczywiście mogę rozłożyć ryzyko i postawić na 2 może 3 konie i oczekiwać mniejszego ryzyka...

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Wirtualna Asystentka – Jak mądrze dbać o swoją markę online?

Założę się, że kiedy publikujesz coś w sieci, nie zwracasz uwagi na to, jakie to może mieć dla Ciebie konsekwencje. Udostępniasz więc materiały, które nagle wpadną Ci w oko, a które koniec końców w żaden sposób Ci nie pomogą pozyskać klienta. A szkoda, bo gdybyś o tym...

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Budowanie marki osobistej w polskiej branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna ma niewiele znanych marek osobistych w biznesie. Więcej ciekawych postaci widać wśród wizażystów. W mojej ocenie najlepiej zbudowane marki to dr Irena Eris i Dorota Soszyńska. Pierwsza tworzy swój wizerunek przez kosmetyki i hotele, głównie w...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij