Jedno z ciekawszych pytań, które do mnie trafia bardzo często, to jest pytanie o cenę. Jak wyceniać swoje usługi, swoje produkty, szczególnie w sytuacji, kiedy czujecie, że stoi za nimi taka wartość i taka jakość, że powinny mieć większą cenę. 

Jednocześnie bardzo często przychodzicie do mnie z argumentami, że dzisiaj świat ceni przeciętność, że wystarczy dać 10-20-30% rabatu i klient uda się w tamtym kierunku.

To jak trzymać jakość? Jak trzymać cenę? A przede wszystkim jak przekonać klienta do tego, że warto zapłacić za nas, za naszą usługę, za nasz produkt więcej?

I to jest bardzo ciekawe zagadnienie, tym bardziej, że ja dokładnie od 20 lat notorycznie szukam odpowiedzi dokładnie na to pytanie.

Sama należę do kategorii premium na moim rynku – jestem jednym z najdroższych trenerów, czy trenerek, na na rynku i utrzymuję swoje ceny bardzo, bardzo, bardzo długo na wysokiej półce.

Co się takiego dzieje, że moi klienci są gotowi zainwestować we współpracę ze mną wyższe stawki? O wiele wyższe niż mogliby mieć u innego trenera…

Poniżej przedstawiam Wam trzy filary, które pozwalają mi budować wysoki pułap cenowy:

Po pierwsze: coś, co jest unikatowego w mojej wartości!
Zawsze dbam, żeby wyprzedzać rynek. Zawsze dbam, żeby inspirować swojego klienta i wnosić mu taką wartość, która spowoduje, że on widzi, że czymś konkretnym na tym rynku – spośród mojej konkurencji – się wyróżniam. Coś, co spowoduje, że on włoży mnie w kategorię lidera na rynku, inspiratora dla jego rozwiązań, problemów czy sytuacji, w której się znalazł.

Po drugie, oczywiście, permanentna komunikacja, która pozwala mi zbudować wizerunek eksperta.
Jeżeli jestem ekspertem, to za eksperckość, za rozwiązania i rezultaty, które są niejako obietnicą stojącą za ekspertem, warto zapłacić. Bo to nie jest tylko płacenie za moje nazwisko, ale przede wszystkim za rezultaty, których mój odbiorca oczekuje.

I po trzecie: permanentne budowanie społeczności i powodowanie, że ludzie mogą mnie sprawdzić, zobaczyć, spotkać się ze mną.
I oczywiście nawet, jeżeli fizycznie nie mam na to czasu, to zobaczycie masę moich filmików, masę moich próbek w internecie. Co to powoduje? To powoduje, że człowiek zanim się ze mną spotka, może przeczytać moją książkę, może zobaczyć mój film, może zobaczyć wywiad, który ktoś ze mną przeprowadził. To powoduje, że mój wizerunek staje się wiarygodny, stabilny, a ja mam gotowość obronić nie tylko jakość, kiedy zacznę realizować moją usługę, ale przede wszystkim przedstawić argumenty, że warto zaryzykować.

No i pytanie do Ciebie: jak Ty realizujesz te trzy filary i czy Ty czujesz, że jesteś przygotowany, żeby o tym klientowi powiedzieć?

Beata Kapcewicz

Beata Kapcewicz

Członek Zarządu Marka Ty Sp. z o.o.

Doradca Zarządów i liderów ds. rozwoju przywództwa i budowania marki typu LOVEbrand. Sama stworzyła lub współtworzyła własne marki, które do dziś są doceniane i uwielbiane na rynku: ArchitekciKariery, PUERTO, Librandt, Momentum Way, Marka TY. Pomagała tworzyć i rozwijać m.in. takie marki jak: Runmageddon, Wellbeing Institute, Personal Excellence Network, DuoLife i wiele innych. Na co dzień Prezes Zarządu Grupy Momentum..

Ekspert HR, zarządzania i niekwestionowany autorytet w dziedzinie przywództwa. 

Jej motto to “Bądź liderem, jakiego sam chciałbyś mieć”. Widać to na każdym kroku jej 20-letniej działalności. Najpierw dzieli się swoim przykładem, jak osiągnąć cele i wyższe poziomy, a potem uczy innych, aby sami mogli osiągnąć równie wysokie rezultaty na płaszczyznach przywództwa, kariery i marki osobistej, o czym napisała 5 książek.

Fotografia a marka osobista

Często powtarzam: marka osobista to Ty. Jednak istotny jest sposób w jaki ją ujawniasz, pokazujesz innym. Tutaj...

Jak budować swoją markę osobistą w branży rozwoju osobistego dzięki strategii działania i produktów

Na grupie Marka Ty – Odważna Marka Osobista na Facebooku w maju 2019 roku gościem Justyny Kopeć była Anna...

Media społecznościowe to gra zespołowa

Mimo, że w mediach społecznościowych każdy z nas występuje jako „ja”, to gdy budujemy markę osobistą pokuszę się...

Od czego zależą Twoje rezultaty?

Ilu z Was nie zrobiło czegoś, na czym bardzo Wam zależało, bo jakiś wewnętrzny głos Was stopował? Ilu z Was...

7 zasad skutecznego networkingu

Coraz częściej słyszy się i czyta, że żeby rzeczywiście nadać tempa swojej karierze czy biznesowi, szczególnie,...

Twoja marka osobista. Jak zgromadzić kapitał społeczny?

Heather Townsend w książce „Business Networking. How to use the power of online and offline networking for...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij