Ostatnio dostałam pytanie: Beata, ile zaoszczędziłaś i ile zarobiłaś dzięki marce osobistej?

Na początku zatkało mnie, bo w Polsce rzadko się pyta o pieniądze wprost, ale ja sama często powtarzam, że budowanie marki przynosi konkretne i wymierne rezultaty.

Więc usiadłam i zaczęłam spisywać. I wyszły mi 4 aspekty, dzięki którym i Ty możesz zaoszczędzać konkretne pieniądze lub generować przychody.

 

ASPEKT NR 1: BĘDZIESZ MIAŁ KLIENTÓW, KTÓRYCH NIE BĘDZIESZ MUSIAŁ DO SIEBIE PRZEKONYWAĆ

Tylko w 2019 roku mam biznesowych klientów (kilkunastu), którzy podpisali ze mną umowę bez konieczności spotkania, prezentowania oferty w ich siedzibie i konieczności występowania w przetargu (byłam jedynym oferentem, nie sprawdzali innej oferty bo mnie znają i mi ufają). Pomyśl, ile zaoszczędziłam na marketingu, reklamach i dojazdach na spotkania do innego miasta. Nie liczę tu kosztów utraconych korzyści, czyli tego, że jak jestem u danego klienta na spotkaniu sprzedażowym, to nie mogę realizować szkolenia u innego klienta.

Pomyśl ile Ty byś zaoszczędził, gdyby klienci „brali Cię w ciemno” tylko dlatego, że znają Twoją markę i jej ufają…

Dla jednych to będzie kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt a nawet kilkaset tysięcy rocznie oszczędności na kosztach marketingu. O przychodach nie wspomnę, bo je można liczyć w milionach.

Mam nadzieję, że masz teraz swój #momentAHA.

Zatem mam 2 pytania do Ciebie:
1. Chcesz, żeby rynek „brał Cię w ciemno” i sam wybierał Cię na dostawcę i partnera?
2. Czy czujesz, że warto zainwestować w budowanie marki osobistej?

 

ASPEKT 2: BĘDZIESZ ŁATWIEJ SPRZEDAWAĆ W SOCIAL MEDIACH I PRZEZ INTERNET

Dziś mimo tak dużej dostępności, trudno się w internecie wyróżnić a jeszcze trudniej zbudować zaufanie i spowodować, że klienci „kupią Cię w ciemno”. Dlatego wiele firm wydaje potężne budżety na reklamy i budowanie zaufania do marki, żeby klient mógł się z tą marką oswoić i do niej przekonać.

Silna marka osobista, która zdoła rozkochać w sobie klientów ma ułatwione zadanie. Skraca drogę klienta do zakupu i bez wychodzenia z domu może sprzedawać wszystko, co tylko można wyprodukować albo zorganizować.

I nie ma znaczenia czy mówimy o tortach urodzinowych, galanterii skórzanej, szkoleniach czy produktach naprawdę drogich.

Moje działania na fb, LinkedIn i Instagramie przynoszą nowych uczestników na realizowane przeze mnie programy i produkty i nie ma znaczenia czy sprzedaję książkę za 50 pln czy bardzo wyspecjalizowaną usługę za 25 000 pln. Ludzie się zapisują, bo mnie znają i z reklamy w internecie, live’ów i webinarów mamy zawsze nowych uczestników.

 

ASPEKT 3: LUDZIE BĘDĄ CIĘ CHĘTNIE ZAPRASZAĆ DO WSPÓŁPRACY- BUDUJĄC TWOJĄ MARKĘ, TWOJE ZASIĘGI LUB PŁACĄC CI ZA TO

Wyobraź sobie, że zamiast płacić za wystawy/ stoisko/targi, możliwość zaprezentowania produktu, usługi albo rozwiązania, ludzie zapraszają Cię bezpłatnie, albo … nawet Tobie płacą za obecność.

Widzisz – marki osobiste tak mają.

Nigdy nie zapłaciłam za to, żeby móc gdzieś wystąpić. Wielokrotnie za to byłam partnerem jakichś dużych wydarzeń albo gościem specjalnym, który dostawał wynagrodzenie za swoja obecność (wystąpienie) na wydarzeniu. Nawet nie jestem w stanie policzyć, jak wielkie to są oszczędności i jak wielkie możliwości marketingowe.

Organizatorzy konferencji chętnie zapraszają osoby, które mają markę osobistą, coś osiągnęły, mają określone rezultaty i wartość. Bo one przyciągną uczestników, a przecież na tym organizatorom zależy.

W tym roku byłam gościem specjalnym na wielu wydarzeniach, m.in. Kongres Przyszłości, Live Life Now, Targi Książki, kongresy biznesowe, gdzie pojawiają się setki a nawet tysiące uczestników, którzy dowiadują się o mnie, o moich książkach i programach – to jest sposób nie tylko na dawania wartości ludziom ale i na budowanie zasięgów.

 

ASPEKT 4: BĘDZIESZ MIAŁ AMBASADORÓW I FANÓW, KTÓRZY ZWIĘKSZA TWOJĄ SPRZEDAŻ

Wyobraź sobie, że masz dział sprzedaży, któremu nie płacisz – ani podstawy, ani prowizji a on on chętnie rekomenduje i sprzedaje Twoje usługi produkty!

Zbyt piękne aby było prawdziwe?

Dla większości tak, ale marki typu LOVEbrand mają takich niezwykłych „sprzedawców”. To ich ambasadorzy. Ludzie którzy zakochali się w ich produktach i usługach. Nie zadowoleni klienci – ZAKOCHANI. Oni mówią: uwielbiam ten sweter, kocham ten hotel, samochód, tego kabareciarza, piosenkarza, trenera. To są fani i ambasadorzy Twojej marki.

Jeżeli ich masz, Twoje koszty marketingu drastycznie spadają. Bo oni niosą w świat Twoje imię, kupują Twoje produkty bliskim na urodziny, polecają Twoje produkty.

To oni śledzą Cię w internecie, komentują Twoje posty, budują Twoją wiarygodność.

To oni w końcu organizują zakupy zbiorowe, piszą o Tobie na swoich SM i sprzedają Twoje rozwiązania.

Bezcenni. Każda marka chce ich mieć, ale nie każde to się uda.

Tylko LOVEbrand może tym się pochwalić. LOVEbrand, który rozkocha swoich klientów w swoich rozwiązaniach.

 

Jak to zrobić? Na to pytanie możesz uzyskać odpowiedź podczas tworzenia strategii marki osobistej.

Mam nadzieję, że zdecydujesz się postawić na swój personal branding i skorzystasz z indywidualnej oferty wsparcia. To spotkanie może dużo pozytywnie namieszać w Twoim biznesie, karierze a nawet życiu.

Beata Kapcewicz

Beata Kapcewicz

Członek Zarządu Marka Ty Sp. z o.o.

Doradca Zarządów i liderów ds. rozwoju przywództwa i budowania marki typu LOVEbrand. Sama stworzyła lub współtworzyła własne marki, które do dziś są doceniane i uwielbiane na rynku: ArchitekciKariery, PUERTO, Librandt, Momentum Way, Marka TY. Pomagała tworzyć i rozwijać m.in. takie marki jak: Runmageddon, Wellbeing Institute, Personal Excellence Network, DuoLife i wiele innych. Na co dzień Prezes Zarządu Grupy Momentum..

Ekspert HR, zarządzania i niekwestionowany autorytet w dziedzinie przywództwa. 

Jej motto to “Bądź liderem, jakiego sam chciałbyś mieć”. Widać to na każdym kroku jej 20-letniej działalności. Najpierw dzieli się swoim przykładem, jak osiągnąć cele i wyższe poziomy, a potem uczy innych, aby sami mogli osiągnąć równie wysokie rezultaty na płaszczyznach przywództwa, kariery i marki osobistej, o czym napisała 5 książek.

Archetypy marki, opisujące Twoją tożsamość

Krótkie pytanie: oglądałeś filmy o Smurfach? Gdybym Cię zapytała, do jakiego Smurfa byś się porównał,...

Od czego zależą Twoje rezultaty?

Ilu z Was nie zrobiło czegoś, na czym bardzo Wam zależało, bo jakiś wewnętrzny głos Was stopował? Ilu z Was...

7 najpopularniejszych błędów, które marki popełniają w social media

Każdy popełnia błędy. To normalne i ludzkie. Jednak wielu z nas nie potrafi się do tego przyznać. Popełniamy...

Jak wyceniać swoje usługi?

Jedno z ciekawszych pytań, które do mnie trafia bardzo często, to jest pytanie o cenę. Jak wyceniać swoje...

Nasze ulubione bezpłatne banki zdjęć

Wielokrotnie, zarówno na blogu jak i w mediach społecznościowych, pisałam o tym, że bardzo lubię ułatwiać sobie...

Mariusz Mróz – od informatyka do uznanego trenera personalnego

[Justyna Kopeć] Witajcie serdecznie. Dzisiaj mam dla was fantastycznego gościa, gościa, który myślę, że powie więcej...

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepsze możliwości przeglądania. Jeśli nadal korzystasz z tej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz przycisk „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij